15.nedeľa - 6.bolesť Panny Márie

14.07.2014 12:05

Zvikli sme si zobrazovať bolestnú matku ako ju znázornil Michelangelo, ako drží v náručí mŕtveho syna. Asi je to najvýstižnejšia bolesť, kde sa pretínajú aj ostatné. Splnenie proroctva, zostávanie namiesto úteku, nádej že o tri dni Ježiš ožije, a bolesť rán, ktoré videla teraz tak zblízka. Pieta bola vyrobená, ako náhrobný pomník a zaiste mala hovoriť nielen o utrpení, ale aj o nádeji. Existuje aj sedem radostí P.Márie a tie sú tak blízko bolestiam. Napr. keď sa Ježiš stratil v chráme a keď ho s radosťou našli. Aj vtedy keď držala Ježiša pod krížom, mala P.Mária nádej. Bol to záblesk v tme. Verila, že sa splní čo povedal. V jej srdci Božie slovo prinášalo úrodu. Ako je to s mojim utrpením? Ako s tým zrnom. Buď ho neprijmem a zostane mi iba strach a hnev /na ceste/, alebo som netrpezlivý /na skale/, alebo myslím, čo všetko mi utieklo, o čo som mohol byť bohatší /tŕnie/ alebo dokážem prijať utrpenie so zmyslom, ktoré mu dáva Boh. Vtedy pomáhom sebe a aj iným svojou obetou.

© 2016 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode